Tuesday 16 May 2017

Be positive..






Everything we do takes times. But if we know where we are going and we are steadily making progress towards our goal, we can accomplish amazing things with our life


***********

Alhamdulillah, aku bersyukur.

Walau di mana pun fasa hidup aku sekarang, in sha Allah, inilah yang terbaik untuk diriku

Ya, aku mengakui hidupku berada di fasa kritikal. Di umur 27 tahun, aku masih belum mempunyai pekerjaan tetap,  tetapi aku tetap positif.

Kerana aku tahu Allah pasti mengetahui hikmah di sebalik apa yang berlaku. Kesusahan ini mungkin menjadi modal idea untuk aku menulis suatu hari nanti, siapa tahu kan…

20 Mei ini aku bakal menghadiri kursus penulisan bersama Tuan Zamri. Aku harap ia akan menjadi pencetus semangat untuk aku terus berkecimpung dalam bidang penulisan.

Manuskrip sulungku sudah berada di tangan penerbit. Ini merupakan penghantaran kali kedua. Jika ditolak, aku harus redha, jika diterima, hanya Alhamdulillah yang mampu aku ucapkan.

Aku juga berdoa agar permohonanku menjadi guru sains di Maahad Tahfiz Tok Jiring dipermudahkan Allah. Hanya Allah yang mampu membuka pintu rezeki, Dia jua yang maha merancang. Moga Allah memudahkannya.

Objektifku hanya satu. Ingin menggabungkan sains dengan Islam. Untuk memberi motivasi kepada anak didikku. Moga aku diberi peluang oleh Allah untuk memanfaatkan ilmu kimia yang aku pelajari.

Di saat ini, aku hanya mampu berdoa agar segala yang dirancang dipermudahkan Allah.

Ya Allah, bantulah aku untuk redha atas setiap ketetapanMu.

No comments:

Post a Comment