Wednesday 25 February 2015

Perjalanan baru bermula...





Alhamdulillah, hari ini tiba lagi di UUM. Aku bersyukur kerana Allah masih memberiku kelapangan dan peluang untuk aku menimba ilmu. In sha Allah malam ini akan aku aturkan perancangan untuk semester ini. Pelbagai perkara bermain di benak fikiranku. Sesungguhnya belajar di peringkat sarjana dalam bidang psikologi pendidikan benar-benar membuka mataku untuk terus berfikir dan memperbaiki diri ini untuk menjadi lebih baik.Walaupun aku tidak mengambil bidang yang melibatkan pengajian Islam, tetapi hampir kesemua ilmu yang aku peroleh dalam bidang ini banyak merungkaikan rahsia-rahsia di sebalik ayat-ayat quran yang pernah ku dengari tetapi masih tidak ku fahami. Subhanallah, begitulah Allah memberi hidayah kepada orang yang dikehendakinya.Bak kata Hadis riwayat Muawiyah R.A :Siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, kefahaman agama akan dianugerahkan untuknya. Semoga Allah terus memberi kurnia kepadaku untuk terus berusaha memahami, mendalami dan menyebarkan segala fikrah yang diperolehi untuk manfaat seluruh ummah

Senyum kenyit mata

No comments:

Post a Comment